Social Icons

Sunday 23 February 2014

Vitamin C Tingkatkan Imunisasi

Assalamualaikum, salam sejahtera.

Entry kali ni saya nak share pengalaman dan testimoni sendiri apabila menggunakan Vitamin C Shaklee.

Semuanya berlaku dengan izinNya, kita hanya berikhtiar

Sedikit perkongsian..


Hari Sabtu hari tu, suhu badan Qaisara Suhardi naik sehingga 37.8, kira demam la tu. Kebiasaan, kami akan beri ubat klinik (klinik 1Malaysia ja yg serasi dengan dia, klinik lain tak mau) 3-4 kali sehari, dan selalunya dalam 1-2 hari baik lah.


Suhu naik sehingga 37.8

Tapi kali ni kami decide untuk kurangkan kebergantungan pada ubat klinik, dan kalau bleh tak mau bagi langsung. Melalui pembacaan sebelum ni, dan juga MA klinik 1Malaysia sendiri yang bgtau, budak2 tak elok ambil ubat batuk/selsema sebab ada side-effect nya, memang akan cepat baik, tapi untuk kesan jangka panjang, ada keburukannya.


Bila duk sembang2 dengan MA tu, dia sendiri yang suggest, kalau budak2 deman bagi jer vitamin c dari farmasi atau mana2 klinik, minum air banyak2, mandi sekurang2nya 3 kali sehari (walaupun selsema). Jangan biasakan dengan ubat klinik ni. Setakat demam sikit2 tu, tak yah bawa ke klinik. Erk..! Sentap kejap..


Sumber Vitamin C


So, kami pun follow jer la. Kami tambah dos Chewable Vitamin C (kebiasaan: ambil 1 tablet sehari time breakfast kepada 3 tablet sehari), untuk Qaisara, dan bagi minum air banyak2 (kencing pun kerap lepas tu). Bagi juga ubat demam dari klinik, sekali sahaja.


Chewable Vita C Plus 100mg satu tablet

Alhamdulillah... dengan izinNya, semalam (Ahad) bangun pagi, badan Qaisara pun dah tak panas, terus buat aktiviti kesukaan dia, mewarna. 

Baru la ceria nak nyanyi happy besday smlm dengan her fav chocolate cake..hehe


Besday girl demam :) Alhamdulillah dah baik

Dari kebiasaan ambil 3-4 kali ubat klinik, dapat lah kurangkan ke sekali sahaja. InsyaAllah dapat kurangkan kebergantungan kpd ubat2 ni pada masa depan.

Setakat ni, my family memang serasi dengan Vitamin C Shaklee ni, dah la semulajadi, tiada pewarna dan perasa tiruan, cepat meresap plak tu, baru letak atas lidah dah rasa masam2 nak cair.

Saya sendiri ambil Sustained Release Vitamin C dalam set resdung, memang terbaik. Tiada lagi bersin rally setiap pagi..hehe. Qaisara ambil Chewable Vitamin C setiap pagi lepas breakfast milo + Mealshake.


Set Resdung: Alfalfa + Vita V + B Complex


Set Kanak-kanak: Mealshake + Omega Guard + Chewable Vita C


Terbaru my MIL bgtau yang selepas konsisten ambil Sustained Release Vitamin C selama lebih 2 minggu, gatal2 dan parut kesan garu (sampai berair) pada kaki dh kering dan beransur pulih.


Sustained Release Vita C Plus


Kita pun tahu, pengambilan ubat2 ni untuk mengubati dan ada kesan jangka panjang, tapi kalau ada alternatif lain yang lebih selamat, dan boleh dicegah dari awal.. why not we try, kan?

OK, bawah ni saya share skit pasal khasita Vitamin C.

Khasiat vitamin c yang kita tahu ia sangat baik untuk :
- Menghilangkan parut jerawat
- Melicinkan kulit
- Mengecutkan jerawat
- Mencerahkan kulit
- Kulit nampak glowing
- Mengatasi masalah kulit kering
- Mengatasi masalah bibir merekah
- Mengatasi masalah kulit
- Melembapkan kulit
- Menegangkan kulit

Selain itu, ia juga membantu untuk :
- Menghilangkan demam selsema
- Mengatasi masalah resdung
- Sesuai untuk lelaki dan perempuan ( termasuk perempuan mengandung dan menyusu badan)

Semoga bermanfaat.



=============
Hubungi saya untuk FREE CONSULTATION tentang supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga anda.

Suhardi Jamailudin (adie)
Shaklee Independent Distributor
ID: 1089730
017-598 0770 (sms/wassup/telegram)

Jika inginkan tips dan motivasi usahawan secara PERCUMA, sila download ebook percuma di link berikut.
Ebook ini juga bakal mendedahkan anda kepada cara bagaimana menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya bekerja dari rumah, sama seperti yang saya lakukan sekarang.



Kalau anda suka dengan perkongsian serta tip-tip ini dan anda rasakan ada dikalangan kawan atau saudara mara anda yang insyaAllah akan dapat manfaat dengan perkongsian ini, saya jemput untuk anda sama-sama hebahkan kepada mereka melalui butang LIKE di bawah. Semoga usaha kita untuk sebarkan ilmu bermanfaat ini dipandang oleh Allah dan memperoleh rahmatNya. InsyaAllah.

0 comments:

Post a Comment

 

Blogger news

Copyright

Penulisan di blog ini adalah pendapat peribadi penulis. Dilarang menyalin tanpa kebenaran penulis melainkan untuk penyebaran ilmu yang bermanfaat.

Blogroll

About

Rakan Blog

Dikuasakan oleh Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my atau di FB Page kami: fb.com/zulfa.com.my