Social Icons

Sunday 2 March 2014

ESP Shaklee Paling LARIS !!

Assalamualaikum, salam sejahtera semua pembaca..

Bulan Mac ni adalah bulan Promosi ESP (Energizing Soy Protein). Beli 6 canister FREE 1 canister.

Bersempena dengan promosi tersebut, entry kali ini saya kongsikan info berkenaan ESP ni.

====

ESP oleh Shaklee : Paling LARIS


ESP adalah ENERGIZING SOY PROTEIN. Sebab utama ESP tersangatla popular dan produk yang paling laris ialah...kerana ESP membekalkan sumber proteinSemua tau kan badan kita perlukan sumber protein. Dalam pemakanan seharian kita sumber protein ada dalam ikan, ayam, daging. Tapi kenapa everyday makan lauk ayam tapi kerap juga tak sihat. Tak cukup ke?


Haaa....untuk pengetahuan, ikan, ayam, daging tu kan kita masak dulu before makan. So bila dah masak, dah kena panas api, of course kandungan protein tu akan musnah dan yang tinggal.....tak cukup untuk badan kita yang kerja kadang-kadang more than 12 hours ni.

Kenapa Perlunya Protein dalam diet seharian kita??

- Bahan utama untuk pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormone manusia. 

- Meransang fungsi psikologi. Maka setiap organ, memerlukan protin

- Kekurangan protin menyebabkan kelemahan dalam system imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yang tinggi dalam badan, kehilanngan kepejalan otot, perubahan warna rambut, bantut pertumbuhan, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah & hormone dan akhirnya boleh membawa kepada kegagalab fungsi organ yang akhirnya boleh membawa kepada kematian.

Antara Makanan Sumber Protein 
Kalau tak cukup Protein, apa akan jadi?
  • rasa lemah, lesu, tak bermaya..akhirnya menggeletar.
  • kolesterol tinggi, tekanan darah rendah..jadi pening.
  • punca ulser perut + ulser usus.
  • luka lambat sembuh akhirnya berparut.
  • ganggu penglihatan / lama kelamaan jadi kabur.
  • antibodi tak kuat. Bila kurang protein, badan tak boleh nak lawan penyakit yang datang. Kurang ketahanan.

Shaklee merupakan syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan protin berasaskan kacang soya. Hakikatnya pengasingan protin yang pertama ini dicipta oleh Dr. Shaklee pada awal 70-an. Di mana kini banyak ujian klinikal yang membuktikan bahawa Dr. Shaklee telah lama mengetahui protin soya adalah faktor utama dalam penjagaan kesihatan yang unggul.

ESP (Energizing Soy Protein) ini di iktiraf seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protin yang tinggi yang pernah dihasilkan. Kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanya mengandungi "non-GMO" (non-Genetically Modified Organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah. Tambahan pula setiap 850g (1 tin ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.
Energizing Soy Protein by Shaklee

ESP (Energizing Soy Protein) dari Shaklee merupakan satu-satunya produk didalam pasaran yang menjamin menyediakan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur - tua dan muda. Manakala kandungan indek Glisemik (G.I) iaitu 39, menjadikan ia sangat sesuai juga untuk penghidap kencing manis.

Satu hidangan shaklee ini besamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.
Faedah Energizing Soy Protein Shaklee yang utama:

Kekal Muda – Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga.

Hormon Berasaskan Tumbuhan Semulajadi – kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalam isoflavon yang sama dengan fungsi hormon wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.

Memulihkan Fungsi Prostat Lelaki - genistein dalam kacang soya telah membuktikan bahawa ia mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel kita sebelum radikal bebas bermutasi DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser. Ia juga menjaga rahim dan ovari, kitaran haid dan prostat.

Kulit berseri dan anjal – Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka danmenghilangkan  parut.

Pemberi tenaga segera – Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia memulihkan keletihan, migrain, insomnia dan tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan, ketakutan, dll.

Memulihkan Pigmentasi – Melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles.

Memperbaiki Memori – Menguatkan ingatan, kecergasan, keupayaan seksual, dan sebagainya.


Kebaikan Energizing Soy Protein

Untuk Siapa ESP ni?

  • Untuk wanita yang ingin pregnant atau plan untuk pregnant : ESP pulihara dan pelihara rahim kita.

  • Untuk wanita yang sedang pregnant : ESP kuatkan rahim dan bantu pembentukan otot bayi. Protein kan bagus untuk tumbesaran.

  • Untuk wanita yang menyusu anak bertuah dan anak kesayangan : ESP bantu banyakkan pengeluaran susu. Bila kita cukup protein, means kita cukup tenaga. Susu pun berkhasiat.
  • Untuk sesiapa yang nak stabilkan hormon : ESP mengandungi kacang soya, yang kaya dengan isoflavon, ia bantu memulihkan hormon wanita. Keluarkan darah kotor dan gantikan protein yang diperlukan.

  • Untuk sesiapa yang mahu kurus : ESP buat kita rasa kenyang. Nafsu nak makan pun kurang.

  • Untuk sesiapa yang ingin kekal sihat : ESP beri ketahanan badan dan pelengkap nutrient dalam badan kita. Bila semuanya cukup, haruslah boleh lawan penyakit yang datang, insyaAllah.

  • Untuk sesiapa yang nak cantik : ESP buat kulit kita anjal, jadi gebu dan lebih cerah. Nampak berseri gitu. Bila dah cantik, tak perlu la nak tepek makeup tebal-tebal kan. Natural Beauty you!

  • Untuk sesiapa yang bercadang untuk puasa : ESP bekalkan tenaga, jadi walaupun puasa kita tak rasa lemah. Lapar dan dahaga tu biasa la, itu dugaan tuhan bagi sebagai ujian.

ESP sesuai untuk semua orang dewasa :)

Dah ramai sangat yang dapat feadah kebaikan bila amalkan ESP ni, antara kebaikan paling banyak yang dikongsi adalah berkaitan perubahan kulit wajah, jerawat, penurunan berat badan, gastrik, dan penyusuan.

Berikut saya kongsikan antara testimoni kesan penggunaan ESP Shaklee ni.


Milk booster dan hilangkan parut jerawat


Hilangkan stretch mark

Penurunan berat badan

Pencerahan & keanjalan kulit muka. Ambil 1 suplemen dapat sehingga 2-3 kebaikkan :)


Kurangkan alahan pada kulit


Penurunan sehingga 3 kg dalam 1 bulan


Meriah susu badan dan hilangkan parut jerawat


Gastrik 

Perubahan kulit wajah


Penyusuan dan ibu lebih bertenaga


Masalah pedih ulu hati


Perubahan kulit wajah. Biar gambar berbicara :)


Lagi testimoni perubahan kulit wajah --> lebih lembut


Hilangkan kesan parut


Hilangkan parut kesan jahitan dan jerawat


Tu diaa...sebegitu ramai yang telah mendapat manfaat dari ESP ni... ni semua orang Malaysia tau... bukan testimoni orang US, walaupun produk ni dari US.

Yang top di US, tak mustahil juga berkesan dan top di Malaysia, tak gitu? Hehe..

Mungkin ESP juga berkesan untuk anda sekeluarga. Jom cuba.

p/s: 1 canister ni tahan sehingga 2-3 bulan lamanya. Memang sangat2 berbaloi.

PM/sms/whatsapp/telegram saya untuk dapatkan lebih info, cara makan yang berkesan dan semestinya dengan harga yang terbaik, khas untuk anda, pembaca blog ni.
=============
Hubungi saya untuk FREE CONSULTATION tentang suplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga anda.

Suhardi Jamailudin (adie)
Shaklee Independent Distributor
ID: 1089730
017-598 0770 (SMS/WhatsApp/Telegram)

Jika inginkan tips dan motivasi usahawan secara PERCUMA, sila download ebook percuma di link berikut.
Ebook ini juga bakal mendedahkan anda kepada cara bagaimana menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya bekerja dari rumah, sama seperti yang saya lakukan sekarang.


Kalau anda suka dengan perkongsian serta tip-tip ini dan anda rasakan ada dikalangan kawan atau saudara mara anda yang insyaAllah akan dapat manfaat dengan perkongsian ini, saya jemput untuk anda sama-sama hebahkan kepada mereka melalui butang LIKE di bawah. Semoga usaha kita untuk sebarkan ilmu bermanfaat ini dipandang oleh Allah dan memperoleh rahmatNya. InsyaAllah.


0 comments:

Post a Comment

 

Blogger news

Copyright

Penulisan di blog ini adalah pendapat peribadi penulis. Dilarang menyalin tanpa kebenaran penulis melainkan untuk penyebaran ilmu yang bermanfaat.

Blogroll

About

Rakan Blog

Dikuasakan oleh Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my atau di FB Page kami: fb.com/zulfa.com.my